03.03.2021

02.14.2005

bebo.com

Filed under: a group of folks,news @ 01:45

Holly got me to join bebo.com. It’s… not evil. I was really impressed. A nice change from Friendster, which is truly awful (slow, ugly, bloated beast that it is). It’s an interesting idea, but, man, Friendster did not pull it off well. orkut is pretty nice, but, sadly, I never really put any effort into it and then, one day, everyone seemed to be using Friendster (Oh, Sarah, why?).

But back to bebo. Both Friendster and orkut are about connections. Bebo is much simpler; it’s an address book first and foremost with a journal and a photo archive as secondary features. The idea is that you shouldn’t have to send out mass emails when you update your contact information (and shouldn’t have to deal with mass emails when someone else does). Everybody’s info is stored centrally and, as long as people keep their own information updated, is always up to date. It’s a nice idea, and it’s implemented really cleanly. Their privacy policy even seems pretty good.

Pretty slick. You should check it out.

224 Comments

  1.  
    vodkachick 07.11.2006 @ 06:29

    bloody hell is every one asleep

  2.  
    Lettuce 07.11.2006 @ 07:39

    piss off!

  3.  
    jjk 07.11.2006 @ 10:25

    Umm…folks, this really isn’t bebo. “bloody hell is every one asleep”? Are you kidding me? This is a blog. This isn’t a chat room. Are there even chat rooms on bebo?

    This comment thread is nuts, though. It’s getting that train wreck vibe.

  4.  
    Anonymous 07.12.2006 @ 01:35

    JJk, live a little dude

  5.  
    Dixie 07.12.2006 @ 11:11

    Might be time to turn comments off on this entry…though I will admit it is amusing to laugh at the idiots caught in another of your nets.

  6.  
    paul.za 07.13.2006 @ 17:00

    Ed, that is a very thought provoking post, thank you. I actually feel rewarded, in addition to appalled, after reading the last few week’s worth of literary discourse from the next generation’s finest.

    You propose a very interesting experiment. So if any of the commenters above would like to participate, please send your contact details in a legible form … oh wait, never mind.

  7.  
    chaz 07.17.2006 @ 05:29

    does anyone know how to get on to bebo at school? or msn? pleaseeeeee im so bored!

  8.  
    XROBZ2X 07.19.2006 @ 09:21

    HI

  9.  
    lala 07.19.2006 @ 17:56

    does any one knw how 2 get on 2 bebo

  10.  
    lala 07.19.2006 @ 17:57

    hey wat u all up 2 just kikn it bak tryna get 2 bebo if any 1 knows how 2 get 2 bebo plz holla bak

  11.  
    Ed 07.20.2006 @ 12:40

    A fascinating convergence! I feel as if I’m present at the birth of something great.

    http://blogwaffe.com/2004/12/21/195/

  12.  
    allysha 07.20.2006 @ 19:58

    hey everyone…
    my school blocked bebo> thats ipsich/ Australia 4 u hahaha
    but yer they blocked it does anyone know how to get on it without using any proxies?

    please help me…

    xoxox luv me- hollar at ur gurl

  13.  
    allysha 07.20.2006 @ 19:58

    hey everyone…
    my school blocked bebo> thats ipswich/ Australia 4 u hahaha
    but yer they blocked it does anyone know how to get on it without using any proxies?

    please help me…

    xoxox luv me- hollar at ur gurl

  14.  
    allysha 07.20.2006 @ 19:59

    hey everyone…
    my school blocked bebo> thats ipswich/ Australia 4 u hahaha
    but yer they blocked it does anyone know how to get on it without using any proxies?

    please help me…

    xoxox luv me- hollar bak

  15.  
    aleena 07.23.2006 @ 08:32

    my skool has blocked bebo!! does anybody no a secret way of getting into it lol ??

  16.  
    Anonymous 07.27.2006 @ 09:18

    lov u

  17.  
    Anonymous 07.27.2006 @ 09:18

    lov u

  18.  
    Anonymous 08.02.2006 @ 11:12

    wutz good?

  19.  
    sam 08.05.2006 @ 12:57
  20.  
    anon 08.08.2006 @ 15:11

    HEY YOU GUYS ARE SERIOUSLY STUPID FOR PUTTING UP YOUR SITES THAT CAN HELP CUZ THEN TEACHERS OR WHAT NOT CAN COME ONLINE AND READ IT AND THEN BLOCK IT LOLS BUT IF ANYONE DOES HAVE A REAL SITE THAT CAN HELP CUZ..YES ..THEY’VE BLOCKED IT AT OUR SCHOOL in nZ ASWELL LOLS SO EMAIL me PLEASE…
    shawt_cee@hotmail.com . Thankx and good luck to the others but yet again without bebo it has been making me do my work at school now lols.xoxo.

  21.  
    darkangel 08.08.2006 @ 17:56

    hey ya guys im nwe how r yazzz

  22.  
    Oo_ANNO_oO 08.10.2006 @ 14:31

    PENRoSE HiGH SKEWL oF NEW ZEALAND, AUCKLAND SUX CoZ THEY’VE BLoKT BEBo..HAHA WEL YERR iF oNLY WUN NEW HoW 2 UNBLoK iT..

  23.  
    pinkcez 08.13.2006 @ 15:13

    man tamaki college has been blocked and that suxz is there another way in plese help!!!!!!!!!!:( ;(

  24.  
    Anonymous 08.13.2006 @ 18:43

    my school has bloked bebo and i cant get in can u help me

  25.  
    Anonymous 08.13.2006 @ 18:47

    I know a way to get in bt if uve tried it………
    http://www.a1proxy.com/index.php? andthen type in bebo.com

    http://www.msnvip.com and then type in bebo honest it workd bt thn sum kid got caught.lol

  26.  
    Jedi Bebo Blocker 08.15.2006 @ 08:03

    and I wonder why I have a hard time keeping you little loosers off bebo ! Any decent webfilter learns as it goes blocking proxy sites a short while after it finds a new one !
    Give it a rest and go learn something !

  27.  
    Matt 08.16.2006 @ 10:36

    Hey all, I have some other proxies besides maskmy.com, myproxys.com is my CGI proxy, if you need anymore you can go to powerproxy.info and such.

  28.  
    me! 08.17.2006 @ 06:32

    Hey!
    i have the same problem….my school blocked bebo too………….i used to be able to get on it with http://www.playdoughbox.com but then they blocked that, but any1 else, try that to see if it will work!!!

    or try http://www.pr0xy.com/ – which has a long list of other things to use….(u have to click on the massive pr0xy thing first.

  29.  
    ... 08.17.2006 @ 07:52

    anyone know how to do that thing so that when you sign in on bebo your last active thing doesnt change so it looks like you havent been on for ages??
    thanks

  30.  
    Loopy 08.20.2006 @ 02:37

    hey um i was just wonderin how u made those slideshows with lyk pictures and music and put them on ur bebo??? i tried microsoft powerepoint but it didnt work plz help me

  31.  
    samwuvzu 08.22.2006 @ 23:32

    itz so cool but i cant get into it!

  32.  
    dumb_frigin_bearches 08.22.2006 @ 23:38

    hey i love bebo im on it all the time but stupid teachers at our school blocked it and yeh please tell me how to hack….

  33.  
    samwuvzmattyguy2 08.22.2006 @ 23:47

    can someone show me how 2 get on!!!!!

  34.  
    samwuvzu!!!!4eva 08.22.2006 @ 23:53

    heya anyone on?????

  35.  
    samwuvzu!!!!4eva 08.22.2006 @ 23:54

    2 dumb_friginbearches:

    get online!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  36.  
    samwuvzu!!!!4eva 08.22.2006 @ 23:55

    please get me on!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  37.  
    phoebe 08.23.2006 @ 02:38

    Heye anyone online..lol i have bebo, its fun!!

  38.  
    sammy 08.23.2006 @ 19:59

    im on!!!!

  39.  
    sammy 08.23.2006 @ 19:59

    anyone 2 talk 2????!!!!

  40.  
    sammy 08.23.2006 @ 20:06

    i just wanna talk 2 somebody!!!!!!!!!!!!!!!!!

  41.  
    communicationgal 08.23.2006 @ 20:06

    someone wanna talk!

  42.  
    anonymous 08.23.2006 @ 23:47

    hae

  43.  
    TrIsHa 08.23.2006 @ 23:51

    HaE GuYz DoNt Go On BeBo ItZ GaY

  44.  
    sam 08.24.2006 @ 06:28

    hl,jdygf

  45.  
    Christopher Reid 08.24.2006 @ 09:04

    Hey, Someone has probably already said this but in reply to “Claire” Bebo is owned by myspace and probably will not become a merger with some other company or anything… Dont worry. MySpace.com is still better though!

  46.  
    sameera 08.27.2006 @ 02:03

    hi i think this website is kwl!!!!!!!!!
    i wish i could join some day!!!!!!!!
    could some1 tell me how 2 join plz!!!!!!!!!!!!!

  47.  
    I Am Pissed Off 08.27.2006 @ 06:17

    This Is Shit !!!

  48.  
    tj 08.27.2006 @ 08:42

    wats the site called

  49.  
    tj 08.27.2006 @ 08:43

    how do you get on it

  50.  
    shannon 08.27.2006 @ 09:46

    Add Meh On Msn Am 14 >> wee_shannnon@msn.com cheers xxx

© mdawaffe (Michael D Adams) - Powered by WordPress - Full Credits